Happy new loopjaar 2019!

Super, zo veel Loopwijzer lopers verlegden hun grenzen afgelopen jaar! En helemaal mooi is al die lopers die van de gebaande paden af zijn gegaan en niets anders meer willen:-)

En in 2019 lopen we door!

Plannen in 2019

Duurloop: trailen in en om Amsterdam nu met 3 tempogroepen

Echt zo tof, dit jaar gaan we met de wijze lopersgroep elke zondag met 3 tempogroepen over de mooiste trailroutes in en om Amsterdam lopen! Er zijn 11 tempogroepleiders die hierbij gaan helpen, super! Dank Marloes, Floortje, Elvira, Nike, Willem, Casper, Kevin, Maarten, Irene, Vincent en Leonie!

De eerste zondag met 3 tempogroepen was 6 januari jl. Gelijk een groot succes met een fantastische opkomst (of zou dit door de nieuwjaarsborrel direct na de duurloop komen:-))?

Ik maak wel eens de grap dat ik geen sociaal leven heb. Want dit is het 5e jaar dat ik (bijna) elke zondag de duurloop voorloop. Maar het mooie is: dit is mijn sociale leven!

Ontdek hoe mooi Nederland is

Dus was 10 km/u te langzaam of te snel voor je? Je hebt nu geen smoesjes meer, loop gezellig mee, geniet van de natuur en ontdek hoe mooi Nederland is.

Intervaltraining in Amsterdam

Door de week gaan we natuurlijk door met de intervaltrainingen. Daar maken René en ik een nieuwe opzet voor die uniek in NL is durf ik te zeggen:-) meer info volgt later deze maand!

Cursussen

In 2019 zijn er 4 startmomenten om te (her)beginnen met lopen, conditie op te bouwen en fluitend 5 of 10 km te leren lopen🙂

Trailrun vakanties in de Ardennen

We gaan weer naar de Ardennen om te trailrunnen. Lekker eten en drinken en gewoon een heerlijk weekendje weg.

Loopwijzer 5 jaar

Joehoe dit moet gevierd! We doen dit tijdens het trailrunweekend 14-17 juni (landgoed, sprekers, topchef Bert en party) en op zondag 7 juli met een duurloop + in Amsterdam. Leuk als je er ook bij bent!

3 tips voor een grandioos loopjaar 2019

  1. Stel doelen waar je een beetje zenuwachtig van wordt. Je kunt namelijk meet dan je denkt. En het belangrijkste: geniet van de reis naar je doel. Als het je lukt om daar van te genieten dan doe je dat elke dag.
  2. Zorg voor continuïteit in je trainingen (Loop met ons mee:-)) en je gaat vooruit, gegarandeerd. Je blijft jaren groeien als loper en hoe tof is dat! Het geheim hierbij is…. langzaam hardlopen!
  3. Maak een plan, hou het simpel en hoe je aan je plan.

Het woord is aan jou

Waar ga jij voor komend jaar? Ik ben benieuwd! Deel het in het commentaarveld onder deze blog.

 

Verras jezelf, blijf heel en geniet!

Nils

About The Author

Nils

Hoi, ik ben Nils de Rijk. Oprichter van Loopwijzer en idealist die gelooft dat iedereen het in zich heeft om een beter leven te krijgen door hard te lopen. Ik help lopers bij hun volgende stap door technisch beter te lopen met minder kans op blessures. Benieuwd of ik jou kan helpen? Neem vrijblijvend contact op om te sparren over jouw hardloopplannen.

26 Comments

  • Ilse Dekker

    Reply Reply 11 januari 2019

    Nou Nils,
    Ik ben net weer begonnen, na ruim een jaar bankhangen 😉
    Vizier is op de halve marathon in oktober! Dus als ik weer een beetje fatsoenlijk kan lopen, sluit ik me weer aan bij Loopwijzer.
    Groeten, Ilse

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2019

      Goeie actie Ilse, gelijk inschrijven! En ready when you are ready:-)
      Groetjes, Nils

  • Remko

    Reply Reply 12 januari 2019

    Hoi Nils.

    Mijn doel voor komend jaar is verder herstellen van een jaar overspannen te zijn geweest. Ik ben sinds de zomervakantie echt weer begonnen met lopen. Probeer 2 tot 3x in de week te lopen, maar dat lukt niet altijd. Wil graag weer terug naar mijn conditie van toen ik nog een marathon kon lopen. Zou dan ook graag als doel willen stellen dat ik in 2020 de marathon van New York kan lopen samen met mijn loopmaatje en goede vriend Ray.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Heftig Remko, en hopelijk helpt hardlopen bij je herstel daarvan. Doel 2020 is gaaf, ga er voor. Stapje voor stapje en geniet van de weg er naartoe.
      Succes en wat mij betreft tot snel weer op een zondagloopje!(je hebt nog wat credits staan:-))
      Groetjes, Nils

  • Dirk

    Reply Reply 12 januari 2019

    Hoi ik loop nu de 15 km in 1 uur en 11 min mijn doel is onder de 1uur en 10 min en wil de halve marathon vaker lopen doe er nu 1 uur en 44 min.over

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Hoi Dirk, dat moet te doen zijn! (en daarna?:-))Succes en groetjes! Nils

  • Kevin

    Reply Reply 12 januari 2019

    Ha Nils!
    Dit jaar ga ik sterk worden en veel trailen. Kilometers vreten op zondagen bij Loopwijzer met de nieuwe tempogroep:). En op tripjes in het buitenland de bergen opzoeken! In wedstrijdverband ga ik de drie trails van de Dutch Trail cup lopen en natuurlijk de TDF 50k! Tijd om grenzen te verleggen in 2019!

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Mooie doelen Kevin en je bent wijs bezig!
      Ik doe met je mee wat sterk worden betreft en er staan al veel trailweekendjes gepland, dus dat gaat lukken!

  • Brenda de Ruyter

    Reply Reply 12 januari 2019

    Nou, morgen mijn eerste halve marathon in Egmond! En heel misschien een hele in 2020.💪

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Nou die is alvast in de pocket Brenda!
      Groetjes, Nils

  • Bert Smit

    Reply Reply 12 januari 2019

    Marathon Rotterdam.Na 13 jaar weer binnen de hekken. 100 dagen programma sportrusten. Programma doen we echter indoor. Akelig nauwkeurig de hartslagjes volgend. Looptechniek is wat op af te dingen. Loopband is alleen maar je voeten optillen. Je hartlongmachine heeft daarentegen geen idee van waar je op land: asfalt of rubber , je doet een inspanning en het reageert daarop. O ja, gisteren ingeschreven voor de ultraloop: Rondje Voorne.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Mooie plannen en uitersten Bert haha.
      Wat valt er te verbeteren aan je looptechniek?

  • Mirjam Stol

    Reply Reply 12 januari 2019

    Hoi Nils,

    Ik wil in april mijn 2e halve marathon van Hannover lopen.
    Ben helaas nog wel herstellende van een hardnekkige blessure, maar zodra ik weer fiat krijg ga ik er weer voor.

    Tevens wil ik mijn spieren/core sterker maken. Ben daarom vorige week begonnen met bootkamp, gebaseerd op het hardlopen.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Hoi Mirjam, leuk je reactie en succes met je herstel!
      Ik geloof ik krachttraining, de truc is om er mee door te gaan wanneer je hersteld bent.

  • Chris

    Reply Reply 12 januari 2019

    Doel: records lopen op de 5,10 km een halve marathon en de 1000 km halen dit jaar, eerst een paar kilo eraf dat scheelt weer bij het lopen en eens kijken hoe je een langzame duurloop moet lopen

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Veel succes met het verbeteren van je pr’s! En ga vooral langzaam hardlopen, je wordt er sneller van! Succes Nils

  • petra

    Reply Reply 12 januari 2019

    Hoi Nils,

    Mijn doel dit jaar is elk waddeneiland een (cani)trail. Volgende maand begin ik op Texel. De weg er naartoe is op de sociale manier zoals jij dat ook doet nl.samen lopen met anderen en vooral om me heen kijken. En dan hoop ik als alles gezond blijft in september met loopwijzer mee te kunnen naar de Ardennen. Het jaar is dus lang maar een om naar uit te zien.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Wat een leuk idee om elk waddeneiland met je hond(jes) te pakken Petra! Zoals je nu loopt kun je gelijk mee naar de Ardennen dus idd heel blijven graag:-) Groetjes!

  • Robin

    Reply Reply 13 januari 2019

    Nou Nils,
    Niets op aan te merken.
    Laten wij allen doelen stellen voor het nieuwe jaar.
    Laat je inspireren door de trainers en ga aan de slag met de aanwijzingen om je een betere loper te maken.
    Geniet van wat het lopen je brengt en kijk iedere keer weer uit naar de volgende training !

    Groet van een wijze loper !

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      😎

  • Gert

    Reply Reply 13 januari 2019

    Voor mij staat als grootste uitdaging de two Oceans op het programma.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Zo hee echt gaaf lijkt me die Gert!
      Gisteren liep toevallig iemand voor het eerst op de zondagduurloop die daar ook voor traint!

  • Aaltje Hovinga

    Reply Reply 13 januari 2019

    Dit jaar gebruiken voor de voorbereidingen voorjaarsmarathon in 2020. Ik weet nog niet waar. Laatste marathon was in 2010 in 4 uur 12 min. Dit jaar een aantal halve marathons lopen. De 1e in Leek eind maart. Doel is de marathon onder de vier uur te lopen.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Klinkt als een plan Aaltje. Succes!!

  • Berna

    Reply Reply 14 januari 2019

    Ik zou het leuk vinden als ik 10 km kon lopen in minder dan een uur.

    • Nils

      Reply Reply 14 januari 2019

      Je bent lekker bezig dus go for it, stap voor stap! Bijvoorbeeld eerst een 5 km binnen de 30 minuten. Ga zo door en groetjes! Nils

Leave A Response

* Denotes Required Field