3 tips om van 2018 een fantastisch loopjaar te maken

 

Een nieuw jaar is een mooie aanleiding om hardloopplannen te maken. En het uitspreken daarvan helpt bewezen ook om bij te dragen aan het slagen van je te plannen.

Vandaar dat ik graag mijn Loopwijzer- en hardloopplannen voor 2018 deel. Daarna volgen de tips die je kunnen helpen bij het maken en realiseren van jouw hardloopplannen.

Loopwijzer

2017 was een mooi Loopwijzer jaar. Ik ben trots op de online en offline community die nu staat. Met veel blije lopers, volle trainingskampen in de Ardennen, fijne collega-hardlooptrainers en bekwame partners waarmee mooie dingen zijn gecreëerd. Bedankt!

En in 2018 pakken we door!

  • Om de wijzelopersgroep te kunnen laten blijven groeien ga ik een toptrainer aantrekken
  • Er komt eind van het jaar een eigen Loopwijzer event
  • Dit jaar ga ik wekelijks een vlog maken met tips om een betere hardloper te worden
  • Ik ga een nieuwe online training lanceren, ook in het buitenland

 

Realistisch zijn ze, ik weet dat het kan, maar vind ze ook een beetje eng😅. Maar doelen mogen je ook wel een beetje uit je comfortzone halen.

Hardlopen

Over mijn hardloopdoelen kan ik kort zijn: fit worden en fit blijven. Voor dit jaar geen ambities als sneller en verder, ook al weet ik dat ik dat nog moet kunnen op mijn ouwe dag. Sinds maart 2017 met de 75 km Ultra loop ik niet zo heel lekker meer door een irritatie in de schaamstreek (kom daar maar eens voor bij de fysio en andere specialisten haha).

Vol frisse moed ben ik bezig om bovenstaande plannen te realiseren! En ja daarvoor moet ik ook dingen laten, dat hoort er bij.

En dan nu mijn tips voor jouw 2018

 

3 tips om van 2018 een fantastisch loopjaar te maken

  • Neem een coach (en stop met aanmodderen). Hardlopen is geen rocketscience maar het is zo veel meer dan je ene voet voor je andere zetten. Laat je helpen door een coach. Weet wat je doet, zet in op kwaliteitstrainingen en zorg ervoor dat dit jaar elke pas “raak” is.
  • Stel doelen waar je een beetje buikpijn van krijgt. Wel realistisch natuurlijk maar je moet er een beetje ongemakkelijk van worden, dan zijn ze goed. Je kunt namelijk meer dan je denkt. En met elke stap waarin je jezelf verrast krijg je meer zelfvertrouwen en kun je straks de hele wereld aan. Ook zakelijk en in de liefde!
  • Bouw nieuwe rituelen in die je gaan helpen bij het realiseren van je doelen. Niets dat meer tijd kost dan elke keer weer opnieuw bedenken hoe je je doelen gaat halen. Hou het simpel, maak een basaal plan, bepaal welke dingen je anders gaat doen dan anders (en wat je gaat laten), plan ze in en houd je er aan.

Op een mooi loopjaar!

Deel jouw doelen in een reactie hieronder!

Veel loopplezier en blijf heel,

Nils

About The Author

Nils

Hoi, ik ben Nils de Rijk. Oprichter van Loopwijzer en idealist die gelooft dat iedereen het in zich heeft om een beter leven te krijgen door hard te lopen. Ik help lopers bij hun volgende stap door technisch beter te lopen met minder kans op blessures. Benieuwd of ik jou kan helpen? Neem vrijblijvend contact op om te sparren over jouw hardloopplannen.

18 Comments

  • Bastiaan de Koning

    Reply Reply 10 januari 2018

    Hi Nils,
    Wat een goed filmpje met handige tips. Top als je iedere week gaat vloggen. Ik ben benieuwd naar je volgende tips.
    Mijn rennersdoel is voor de zomer die 10km zonder problemen te halen. Motivatie bij regen blijft wel een dingetje…
    groet, Bastiaan

    • Nils

      Reply Reply 10 januari 2018

      Hoi Bastiaan,
      Bedankt! Voor jou is het belangrijk om continuïteit in je trainingen te krijgen. Dan loop je probleemloos die 10 km in de zomer, promised!
      Als je door het raam naar buiten kijkt lijkt het vaak slecht weer. Eenmaal buiten valt het meestal wel mee en lopen in de regen kan zelfs best lekker zijn! Dus: plan je trainingen in, en als het tijd is om te trainen, niet nadenken maar doen: schoenen aan en gaan! Juist die trainingen waar je geen zin in had zijn de beste:-)
      Succes!
      Nils

  • Auke

    Reply Reply 11 januari 2018

    Dit jaar heb ik stevige doelen gezet met mijn eerste marathon die ik in april ga lopen in Rotterdam.
    De volgende doel is in september met de middenafstand triathlon in Almere.

    Tussen de grote doelstellingen door natuurlijk lekker lopen, fietsen en zwemmen.

    Ontzag voor de doelstellingen dit jaar heb ik wel maar ook heel veel zin in.
    De conditie is goed mentaal is wellicht waar het op aan gaat komen.

    Hoe doe je dat trainen?

    Sportieve groeten,

    Auke

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      Goeie vraag Auke, daar ga ik binnenkort een blog over schrijven.
      Gave doelen en leuke site heb je!
      Loopze!

  • Anneke

    Reply Reply 11 januari 2018

    Dag Nils, wat een duidelijk verhaal zet jij hier neer wat werkt als een motiverende prikkel. Ik loop nog niet zolang er heb nog veel te leren met name de techniek. Kriebels in de buik zijn zeker aanwezig omdat ik de mogelijkheid krijg om de kwart marathon van Egmond te lopen. Vrees dat ik het niet kan. Maar blijkbaar is dit uit de comfortzone stappen. Ik overweeg het nu serieus. Bedankt

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      🙂

  • Roelf

    Reply Reply 11 januari 2018

    Beste Nils,

    Doel dit jaar beter loop techniek en de marathon van New York City 🙂

    Groet Roelf

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      Succes Roelf!

  • Ruth

    Reply Reply 11 januari 2018

    Mijn hardloopdoel (waar ik buikpijn van krijg) is om 5km te lopen binnen 30 minuten. Ga daar met veel geduld mee aan de slag dit jaar…🔛

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      Okédan Ruth!

  • sjors

    Reply Reply 11 januari 2018

    Hallo Nils,
    bedankt voor de tips en filmpjes.
    mijn doelen voor dit jaar zijn het zelfde als vorig jaar, fit zijn, lekker lopen en heel blijven.
    na vorig jaar mijn eerste ultra’s (50/55/68km) heb ik dit jaar 2x een 80km staan.
    een ander doel is multi stage, 2á3 dagen lopen, en wie weet meer.

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      Graag gedaan Sjors!
      Mooie plannen met de ultra. Welke 80 km heb je staan?

      • sjors

        Reply Reply 13 januari 2018

        compressport 50m in juni en bello gallacio in december.

  • Roos

    Reply Reply 11 januari 2018

    Hoi Nils,
    Mooie doelen! Rick en ik hebben ook een spannende, namelijk de marathon van New York. En ik zag hierboven dat we niet de enigen zijn die daarvoor gaan. Op een mooi 2018 met veel mooie loopjes!
    Roos

    • Nils

      Reply Reply 11 januari 2018

      Gaaf New York, dat is een mooie! De zondagloopjes zijn ideale voorbereiding:-)

  • Geert

    Reply Reply 11 januari 2018

    Hi Nils,
    mijn doelen:
    lekker (blijven) lopen, 10 km binnen het uur, en de halve binnen 2:20
    Zondag duurloopjes meedoen
    met jouw inspiratie gaat dat lukken…..

  • Carina

    Reply Reply 12 januari 2018

    Thanks voor je tips en mijn doel is:
    De 5 km ladiesrun in minder dan 38 min te lopen
    Dus moet sneller en hoop met je tips dat te bereiken.
    Groet Carina

  • André

    Reply Reply 12 januari 2018

    Hoi Nils,

    Leuk hoor, zo’n enthousiaste loopcoach als jij. Heb erg van je workshop in Amsterdam genoten. Keep it up, zou ik zeggen.
    Persoonlijke doelen: Marathon van Belfast in Mei en in juni die van Sneek. Die laatste is een echte aanrader, mooi parcours en aankomst in de schemer.

Leave A Response

* Denotes Required Field